Adatvédelmi tájékoztató: A felhasználói élmény fokozása és a személyre szabott legjobb ajánlatok érdekében, valamint kényelmi illetve statisztikai célból weboldalunk  cookikat (sütiket) tárol a készülékén és webszervereken. Ezen adatok tárolásának módját a “Beállítások” feliratra kattintva tudja módosítani. Abban az esetben, ha hozzájárul a sütik használatához, kattintson az OK gombra. Részletesebb információ az "Adatvédelmi szabályzat" menüpontban található.

Ipari kerekek és görgők

2024. 04. 03. 10:35:00

Az ipari felhasználásra készülő műszaki kerekek szinte az egész életünket átszövik anélkül, hogy gondolnánk rá. Az ipar számos területén használnak műszaki kerekeket éppen ezért az ipari kerekek variációinak száma szinte végtelen, ami az alapanyagot, terhelhetőséget, felfogatást és méreteket illeti.

Hogyan válasszam ki a megfelelő műszaki, ipari kereket?

1. Válaszd ki a megfelelő kialakítású műszaki kereket. Mindig az adott alkalmazási terület határozza meg, hogy kerék, forgóvillás és fixvillás görgő vagy futógyűrű/abroncs kerüljön felhasználásra. A forgóvillás görgők a függőleges tengelyük körül elfordulhatnak, a fixvillás görgők haladási iránya rögzített. A kerekek rögzítése történhet talplemez, hátfurat, expander vagy csap segítségével.

Itt megnézheted webshopunk teljes kerék, görgő kínálatát

2. A teherbírás meghatározása. Egy kerék vagy görgő szükséges teherbírásának kiszámításához ismernünk kell a szállítóeszköz önsúlyát és a rakomány maximális súlyát, és ezeket osztani kell a felhasználandó kerekek és görgők számával. Az eredményt meg kell szorozni egy, a felhasználási feltételektől függő biztonsági tényezővel a kerék. T = (E+Z/n) x S

T = a kerék vagy görgő szükséges teherbírása
E = a szállítóeszköz önsúlya
Z = a rakomány maximális tömege
n = a felhasznált kerekek illetve görgők száma
S = biztonsági tényező

3. A műszaki kerék futófelületének kiválasztása a felhasználástól függően. Mik a főbb szempontok (teherbírás, gördülési zaj, nyom, stb.)
A futófelület anyaga, keménysége és formája jelentős hatással van a szállítási kényelemre, az egyenletes futásra, valamint a kerék vagy a görgő indítási, gördülési és fordulási ellenállására. Szabály szerint a padlózatnál lágyabb futófelületű kereket kell választani, különben a kerék belenyomódhat az aljzatba és károsíthatja azt.

4. Egy kerék vagy egy görgő indítási, gördülési és fordulási ellenállását jelentős mértékben befolyásolja a futófelület, a kerékcsapágyazás, a kerékátmérő, valamint a szállítóeszköz össztömege és a padlózat jellege. Egy szállítóeszköz irányíthatósága függ a görgők számától, fajtájától és elrendezésétől. Valamennyi megnevezett tényezőnek befolyása van a szerkezet teherbírására, mozgathatóságára, irányíthatóságára, fordulókörére és borulási stabilitására.

5. A műszaki kerék és kerekek csapágyai lehet gördülő, golyóscsapágy, tűgörgős, vagy csúszócsapágy az egyszerűbb felépítésű műszaki kerekeknél. A megfelelő csapágy kiválasztásához figyelembe kell venni a teherbírást, a sebességet, a környezeti befolyásoló tényezőket és a szállítóeszköz mozgatásához szükséges erőt. A siklócsapágy egyszerű, robusztus és teljes mértékben ellenáll a nedvességnek, de a kedvezőtlen súrlódási tényezői miatt viszonylag magas az indítási és gördülési ellenállása. A tűgörgős csapágy egy robusztus csapágyfajta, mely alacsony gördülési ellenállással és csekély radiális csapágyjátékkal bír a kerék. A golyóscsapágy rendelkezik a legjobb indítási és gördülési tulajdonságokkal, a legkisebb csapágyjátékkal, nagy teherbírással és nagyobb sebesség mellett is alkalmazható kerék.

6. Korrozióállóság: Egy kerék illetve görgő élettartama és működőképessége többek között attól függ, hogy a felhasznált anyagok, kerék vagy azok felületkezelése milyen mértékben tud a korrózió, a hőmérséklet és a kémiai anyagok hatásainak ellenállni. Ilyenkor a leglényegesebb tényező a hatás jellege és időtartama.

7. A kerék vagy görgő funkciója különböző változatokkal vagy tartozékokkal egészíthető ki. Minden felhasználási célra, minden követelményhez kapható megfelelő változat vagy tartozék: pl. a forgóvillás görgők gördülését és tengely körüli elfordulását blokkoló kerék- és forgókoszorúfék, lábvédő a lábsérülések elkerülésére, elektromosan vezető futófelületek az elektrosztatikus kisülés elleni védelemre, stb.

Műszerkocsi kerekek

A műszerkocsi kerekeket és görgőket, valamint a kompaktgörgőket túlnyomórészt beltéri használatra, műszer- és szervizkocsikra szerelik fel. Max. 3 km/h sebességhez lettek kialakítva. Teherbírásuk max. 280 kg (műszerkocsi kerekek és görgők) illetve 1750 kg (kompaktgörgők). Könnyen mozgathatók és irányíthatók, haladásuk nyugodt alacsony gördülési ellenállás mellett.

Tipikus felhasználási területek: egészségügyi eszközök, bemutató állványok, nagykonyhai gépek, stb. A Blickle műszerkocsi kerekek és görgők, valamint a kompaktgörgők teherbírását a DIN EN 12530 szabvány szerint egy forgótárcsás próbapadon tesztelik.

A legfontosabb vizsgálati feltételek:

  • Sebesség: 3 km/h
  • Hőmérséklet: +15° C-tól +28° C-ig
  • Kemény, vízszintes haladási felület egyenetlenségekkel, melyek magassága a kerékátmérő 3 %-a
  • A teszt időtartama: az akadályon szükséges áthaladások száma megfelel a kerékátmérő tízszeresének (mm-ben)
  • Pihenési idő: max. 3 perc minden egyes 3 perces futást követően.

Raktári kocsi és egyéb szállítóeszköz műszaki kerekei

A szállítóeszköz kerekek és görgők bel- és kültéri ipari használatra alkalmasak. Max. 4 km/h sebességhez lettek kialakítva. Teherbírásuk max. 900 kg. A szállítóeszköz kerekek és görgők ellenállnak a környezeti hatásoknak, karbantartást nem igényelnek és hosszú időn keresztül használhatók.

Tipikus felhasználási területek: mindenféle gépek és eszközök, raklapok, munkaállványok és szemetes konténerek kerék. A Blickle szállítóeszköz kerekek és görgők teherbírását a DIN EN 12532 szabvány szerint egy forgótárcsás próbapadon tesztelik.

A legfontosabb vizsgálati feltételek:

  • Sebesség: 4 km/h
  • Hőmérséklet: +15° C-tól +28° C-ig
  • Kemény, vízszintes haladási felület a következő egyenetlenségekkel: a kerékátmérő 5 %-a lágy futófelületű kerekeknél (keménység < 90° Shore A) a kerékátmérő 2,5 %-a kemény futófelületű kerekeknél (keménység ≥ 90° Shore A)
  • Teszt időtartama: 15.000 x kerék kerülete, s ezalatt legalább 500 áthaladás az akadályon
  • Pihenési idő: max. 1 perc minden egyes 3 perces futást követően

Nagy teherbírású műszaki kerekek és görgők

Nehéz terhek mozgatásához kerék és/vagy magasabb sebességhez nagy teherbírású kerekeket és görgőket használunk. Felépítésük rendkívül stabil.A néha igen nagy terhek mozgatásához kétkerekű görgőket (ikergörgőket) alkalmazunk.Rázkódásmentes szállításhoz a rugós görgők a legmegfelelőbbek.

Tipikus felhasználási területek a polcrendszeres és nem kötött pályás anyagmozgató eszközök, speciális szerelő- és szállítórendszerek. A Blickle nagy teherbírású kerekek és görgők teherbírását, 4 km/h sebesség mellett a DIN EN 12532 szabvány szerint, illetve nagyobb sebesség esetén a DIN EN 12533 szabvány szerint egy forgótárcsás próbapadon tesztelik.

A legfontosabb vizsgálati feltételek:

Sebesség: 4 km/h
Hőmérséklet: +15° C-tól +28° C-ig
Kemény, vízszintes haladási felület a következő egyenetlenségekkel: a kerékátmérő 5 %-a lágy futófelületű kerekeknél (keménység < 90° Shore A) a kerékátmérő 2,5 %-a kemény futófelületű kerekeknél (keménység ≥ 90° Shore A)
Teszt időtartama: 15.000 x kerék kerülete, s ezalatt legalább 500 áthaladás az akadályon
Pihenési idő: max. 1 perc minden egyes 3 perces futást követően

Itt megnézheted webshopunk teljes kerék, görgő kínálatát

Műszaki kerekek és ipari görgők jellemzői

A termékoldalakon a futófelület keménysége grafikusan van ábrázolva, kiegészítve a futófelület keménységének értékével. Minél inkább jobbra található a jelölés, annál keményebb a futófelület. A grafikus ábrázolás ezzel lehetővé teszi a futófelület keménységének gyors megbecslését. A futófelület keménységének adata lehetővé teszi a különböző keréksorozatok összehasonlítását.

A keménységi adatok megadásának egysége az elasztomerek és poliuretánok esetén ShoreA, a kemény műanyagok esetén Shore D, a fémek esetén Brinell-keménység (HB).

A felhasználási hőmérséklet megadása a hőmérséklet-tartomány grafikus ábrázolásával történik. Ennél a balra eső jelölések azt jelentik, hogy a kerekek különösen alacsony hőmérsékleten alkalmazhatók míg a jobbra esők a különösen magas hőmérséklethez felelnek meg. A grafikus ábrázolás mellett az alkalmazási tartomány konkrét értékekkel kerül megadásra. A megadott hőmérséklettartományban az egyes keréktulajdonságok, pl. a futófelület keménysége, teherbírás, indítási és gördülési ellenállás, változhatnak.

Az indítási ellenállás az az erő, amelyet ki kell fejteni ahhoz, hogy a kereket nyugalmi állapotból mozgó állapotba hozzuk.

A kerekek egyenletes mozgásban tartásához szükséges erőt gördülési ellenállásnak nevezzük.

Az indítási és gördülési ellenállást a következő faktorok befolyásolják:

  • Kerékátmérő
  • Futófelület
  • A kerék futófelület keménysége
  • A futófelület rugalmassága
  • Kerékcsapágyazás
  • Aljzat

A gördülési ellenállás a gördülési folyamat közben a futófelület folyamatos be- és kirugózása (hiszterézis) miatt jön létre. A gördülési ellenállás mérése egy próbapad segítségével történik.

A mérést ideális feltételek mellett végzik (sík, sima, szennyeződés- és akadálymentes acélfelület, 4 km/h-ás sebesség, +20° C-os hőmérséklet, a terhelés pedig a max. teherbírás 2/3 része)

Ezen standardizált feltételek mellett a különböző keréksorozatok gördülési ellenállásait össze lehet egymással hasonlítani. A futómű tervezésekor figyelembe kell venni az eltérő felhasználási feltételeket (aljzati viszonyok, hőmérséklet, sebesség stb.), mert ezek a gördülési ellenállás értékeit jelentősen befolyásolhatják.

A fordulási ellenállást a következő tényezők befolyásolják: futófelület, annak keménysége, kinyúlás, valamint az aljzat. Ebben a kategóriában minél több a pontok száma, annál kisebb a rázkódás és ezzel a zajkibocsátás az áru szállítása közben. Alapvetően érvényes: minél nagyobb a kerék illetve minél lágyabb és vastagabb a futófelület, annál nyugodtabb a jármű mozgása. Ez azt jelenti, hogy egy lágy futófelület kisebb, egy keményebb futófelület nagyobb zajkibocsátással jár. Kis terhelés és puha padló (szőnyegpadló) esetén, kemény kerekek használata mellett is lehetséges a kisebb zajkibocsátás és a szállítási kényelem. 

Műszaki kerekek felszerelésének szempontjai

Talpas műszaki kerekek: A görgő rögzítése csavarokkal és anyákkal történik a sík felületre. A furattávolságok szabványosítottak. Talpas rögzítéssel mind forgóvillás, mind fixvillás görgők rendelhetők, és főleg műszerkocsi, szállítóeszköz és nagy teherbírású görgőknél kerülnek felhasználásra. Az irányrögzítővel ellátott görgők talpát a rövid oldalával a haladási irányba kell felcsavarozni.

A talpas rögzítés kiválasztásakor a következő méretekre kell figyelni:

  • Talpméret (külső méret)
  • Furattávolságok
  • Furat-Ø

Furatos (hátfuratos) felszerelésű műszaki kerekek: A görgő rögzítése egy kötőelem segítségével (pl. egy csavar) a forgókoszorú központi tengelyén keresztül történik. Szintezhető görgőknél a hátfurat egy belső menetes kivitel, és a kötőelemet a szerkezet oldala felől a forgóvilla központi csapjába csavarozzák. A megadott maximális teherbírások csak akkor érhetők el, ha a forgóvillás görgő talplemeze a kerék teljes felületen felfekszik. Ez a rögzítési mód nem nyújt semmilyen elfordulás elleni biztosítást alakzáró kötés segítségével és emiatt csökken a forgókoszorú- fék terhelhetősége. A görgő hátfuraton keresztül történő szerelése alacsony költségű, mert csak egy csavar (ideálisan DIN 912) szükséges hozzá. Ez a rögzítési mód túlnyomórészt műszerkocsi és szállítóeszköz görgőnél használatos.

A hátfuratos rögzítés kiválasztásakor a következő méretekre kell figyelni:

  • Talp-Ø (külső méret) (D)
  • Hátfurat-Ø (d)

Menetes csapos rögzítési mód műszaki kerekeknél: A görgő rögzítése egy menetes szárral történik, melyet egy belső menetes vagy hengeres átmenő furaton keresztül a szállítóeszközön lévő anyához csavaroznak. A menetes száras rögzítések főleg a műszerkocsi görgőknél használatosak. A rozsdamentes műanyag forgóvillás görgőkhöz rozsdamentes acél menetes szár (-GSX...) is rendelhető.

A menetes száras rögzítés kiválasztásakor a következő méretekre kell figyelni:

  • Menetes szár-Ø (P)
  • Menetes szár hossza (túlnyúlás a görgőn) (Q)

Acélcsapos műszaki kerék rögzítés: A görgő rögzítése egy csappal történik, melyet egy fogadó csőbe, vagy egy megfelelő furatba illesztenek és biztosítanak. A csap a görgővel erősen össze van kapcsolva, azt meg kell szorítani, vagy egy rögzítőcsavarral (keresztfurat) elfordulás, illetve kiesés ellen biztosítani kell. Az irányrögzítővel ellátott görgőknél a furatnak a haladási irányhoz képest merőlegesen kell elhelyezkednie. A megadott maximális teherbírások csak akkor érhetők el, ha a forgóvillás görgő talplemeze a teljes felületen felfekszik.

A csapos rögzítések túlnyomórészt műszerkocsi és szállítóeszköz görgőknél használatosak. A rozsdamentes forgóvillás görgőkhöz rozsdamentes acélcsappal is rendelhető. A csapos rögzítés kiválasztásakor a következő méretekre kell figyelni:

  • Csap-Ø (P)
  • Csaphossz (Q)
  • Adott esetben a keresztfurat helyzete (H)  
  • Adott esetben a keresztfurat átmérője (d)

Itt megnézheted webshopunk teljes kerék, görgő kínálatát

Raktári kocsikra felszerelt műszaki kerekek elrendezésének szempontjai

A görgők elhelyezését az adott szerkezeten vagy gépen a kormányozhatósággal és kezelhetőséggel szemben támasztott követelmények határozzák meg. Az alábbiakban különböző görgőelrendezési lehetőségek kerülnek ismertetésre kerék.

Három forgóvillás műszaki kerekékkel szerelt szállítóeszköz szerelése: Alkalmas kis teher számára és szűk folyosókon történő mozgatásra.A szállítóeszköz minden irányban nagyon könnyen mozgatható. Nehéz a szállítóeszközt egyenes irányban tartani. Irányrögzítő felszerelése az egyik görgőre javítja ezt a tulajdonságot.A szállítóeszköz ebben a görgőelrendezésben könnyen felborulhat.

Négy forgóvillás műszaki kerekékkel szerelt szállítóeszköz szerelése: Alkalmas szűk folyosókon történő mozgatásra. A szállítóeszköz minden irányban nagyon könnyen mozgatható. Nehéz a szállítóeszközt egyenes irányban tartani. Két forgóvillás görgőre történő irányrögzítők felszerelésével javítható ez a tulajdonság.

Két forgóvillás és két fix villás műszaki kerékkel szerelt szállítóeszköz szerelése: Leggyakoribb görgőelrendezés, vontatáshoz alkalmas. Mind egyenes irányban, mind kanyarodáskor nagyon jól irányítható a szállítóeszköz. Szűk folyosón viszonylag nehezen irányítható. Alternatívaként a fixvillás görgők helyett egy kerék-pár, azaz két kerék egy tengelyen is beépíthető kerék.

Négy fix villás műszaki kerék, ahol a középső kerekek építési magassága nagyobb az első és hátsó ipari keréknél: Kedvező árú görgőelrendezés. Egyenes irányban a szállítóeszköz jól irányítható. A középső fixvillás görgő fölé történő teherelrendezésnél a szállítóeszköz relatív könnyen irányítható, és tengelye körül megfordítható. Ennél a görgőelrendezésnél a szállítóeszköz hajlamos megbillenni és felborulni. Alternatívaként a középső fixvillás görgők helyett egy kerék-pár, azaz két kerék egy tengelyen is beépíthető.

Két forgó és két fix villás műszaki kerék, ahol a fix villás kerekek magassága nagyobb: Vontatáshoz alkalmas. Mind egyenes irányban, mind kanyarodáskor jól irányítható a szállítóeszköz, könnyű helyben, a tengelye körül megfordítani. Ennél a görgőelrendezésnél a szállítóeszköz hajlamos megbillenni és felborulni. Alternatívaként a középső fixvillás görgők helyett egy kerék-pár, azaz két kerék egy tengelyen is beépíthető.

Négy forgó villás és két fix villás műszaki kerékkel szerelt szállítóeszköz szerelése: Költséges görgőelrendezés,vontatáshoz alkalmas. Mind egyenes irányban, mind kanyarodáskor nagyon jól irányítható a szállítóeszköz, könnyű helyben, a tengelye körül megfordítani, és különösen ajánlott nagy teher és hosszú tárgy szállítása esetén. Az irányíthatóság érdekében a fixvillás kerék állandóan érintkezniük kell a padlóval. Alternatívaként a középső fixvillás görgők helyett egy kerék-pár, azaz két kerék egy tengelyen is beépíthető.

Itt megnézheted webshopunk teljes kerék, görgő kínálatát

Műszaki kerekek futófelületeinek alapanyagai

A műszaki kerekek futófelületeinek alapanyagait alapvetően négy nagy csoportba sorolhatjuk. Gumi, Poliuretán, Műanyag és Fém futófelületű ipari kerekek. A futófelületet a felhasználás milyensége határozza meg.

Tömörgumi futófelületű műszaki kerekek: A legelterjedtebb és legtöbb területen használt műszaki kerék, mivel univerzálisan mindenféle szilárd talajon felhasználható, ahol a speciális felhasználás nem követel meg egyéb igényeket. A tömörgumi abroncs univerzálisan felhasználható futófelület, mert vibrációelnyelő, ütésálló, nagyon padlókímélő és ellenáll sokféle agresszív anyagnak, de nem ellenálló az olajokkal szemben.

Színe lehet fekete, szürke, ill. sötétszürke. A tömörgumi abroncs -30° C-tól +80° C-ig terjedő hőmérséklettartományban használható fel. Keménysége 80°+5°/-10° Shore A. Magas hőmérséklet-tartományban (max. +260° C-ig) speciális hőálló abroncs alkalmazható.

Levegős gumiabroncsos futófelület: A levegővel töltött gumiabroncsos műszaki kerekeket leginkább olyan esetekben alkalmazzák, amikor a talaj egyenetlensége ezt megkívánja, főként kültéri vagy vegyes felhasználáskor ideális. A légtömlős gumiabroncs rendkívül padlókímélő, vibrációelnyelő és ellenáll sokféle agresszív anyagnak, azonban a kerék nem ellenálló az olajokkal szemben. A legmagasabb szállítási kényelmet nyújtja és rossz padlóviszonyok esetén is csekély a gördülési ellenállása.

A gumiabroncs teherbírását (köpenyváz szilárdságát) a rétegszám (Ply-Rating ) adja meg. Minél nagyobb a rétegszám, annál erősebb az abroncs. A könnyű abroncsok rétegszáma 2 - 4 közötti, az erős abroncsoké 6 - 10 között mozog. A köpenyváz szilárdsága alapján kerül a maximális abroncsnyomás és a teherbírás meghatározásra. Az optimális felhasználás és hosszú élettartam elérése érdekében pontosan be kell tartani a vonatkozó táblázatokban megadott abroncsnyomást és rendszeresen ellenőrizni kell azt. A túl magas vagy túl alacsony abroncsnyomás károsíthatja, ill. tönkreteheti az abroncsot. A légtömlős gumiabroncs -30° C-tól +50° C-ig terjedő hőmérséklet-tartományban használható fel. A kerék-, ill. abroncsméretek terheletlen, új abroncsokra vonatkoznak és használat közben mind a szélesség, mind az átmérő valamelyest változhat.

Nylon futófelületű műszaki kerekek: A poliamid egy termoplasztikus műanyag. Törésálló, nyommentes, kontakt elszíneződés-mentes, korrózióálló, rendkívül kopásálló, szagtalan, íztelen, higiénikus és ellenáll sokféle agresszív anyagnak, azonban nem ellenálló az ásványi savakkal, oxidálószerekkel, klórozott szénhidrogénekkel és a nehézfémek sóoldataival szemben. Nagyon alacsony a gördülési ellenállása.

A poliamid képes nedvességet felvenni és leadni, ezért a környezet páratartalmától és hőmérsékletétől függően változhat a mérete. Natúrfehér, ill. fekete színű. A poliamid -40° C-tól +80° C-ig terjedő hőmérséklet-tartományban használható fel, rövid ideig magasabb hőmérséklet is engedélyezett. +35° C fölötti környezeti hőmérséklet esetén csökken a teherbírása. Magas hőmérséklet-tartományhoz (max. +250° C-ig) speciális hőálló poliamid alkalmazható. Szürke színű. Keménysége 70°±5° Shore D, ill. a speciális hőálló poliamid esetén 85°±5° Shore D. Az öntött poliamid egy termoplasztikus öntött műanyag. Törésálló, nyommentes, kontakt elszíneződés-mentes, korrózióálló, rendkívül kopásálló, szagtalan, íztelen, higiénikus és ellenáll sokféle agresszív anyagnak, azonban nem ellenálló az ásványi savakkal, oxidálószerekkel, klórozott szénhidrogénekkel és a nehézfémek sóoldataival szemben

A teherbírás, húzó- és nyomószilárdság, rugalmasság, alaktartás és nedvességfelvétel tekintetében az öntött poliamid jobb értékekkel bír, mint a fröccsöntött poliamid. Nagyon csekély a gördülési ellenállása. Natúrbézs színű. Az öntött poliamid -40° C-tól +80° C-ig terjedő hőmérséklet-tartományban használható fel, rövid ideig magasabb hőmérséklet is engedélyezett. +35° C fölötti környezeti hőmérséklet esetén csökken a teherbírása. Keménysége 80°±3° Shore D. Nyomásérzékeny padlónál figyelembe kell venni a viszonylag nagy felületi nyomást. Kiváló minőségű törésálló poliamid 6, közepes teherbírású kivitel, 70° Shore D keménységű, nagyon alacsony gördülési és fordulási ellenállás jellemzi, könnyű gördülés sima padlón, nagyon kopásálló, natúrfehér színű. Csapágytípusok: • Siklócsapágy, korrózióálló • Tűgörgős csapágy, hosszú élettartamú zsírral kenve • Golyóscsapágy: két bepréselt golyóscsapágy, hosszú élettartamú zsírral kenve • Centrális golyóscsapágy (C): középre beágyazott zárt golyóscsapágy, hosszú élettartamú zsírral kenve. Egyéb tulajdonságok: Magas kémiai ellenállóság sok agresszív anyaggal szemben. Felhasználási hőmérséklet: -25° C és +80° C között. +35° C feletti környezeti hőmérséklet esetén csökken a teherbírás. Normál használat mellett karbantartást nem igényel.

Itt megnézheted webshopunk teljes kerék, görgő kínálatát

Speciális alapanyagból készült és speciális felhasználásra tervezett műszaki kerék alapanyagok

Lágygumi: A németországi professzionális műszaki kerekeket gyártó Blickle vállalat “Blickle Soft” nevű lágygumi futófelületű abroncs alapja egy speciális fejlesztésű, nagy rugalmasságú gumikeverék. Rendkívül padlókímélő,vibrációelnyelő és ellenáll sokféle agresszív anyagnak,azonban nem ellenálló az olajokkal szemben. Kiváló szállítási kényelmet biztosít, rossz padlóviszonyok mellett is csekély a gördülési ellenállása és a légtömlős gumiabroncsok defektmentes alternatíváját kínálja. Fekete színű.A “Blickle Soft” lágygumi futófelületű abroncs -30° C-tól +80° C-ig terjedő hőmérséklet-tartományban használható fel. Keménysége 50°+5° Shore A.

Thermoplasztikus gumi-elasztomer: A Blickle termékválasztékában TPE néven ismert speciális futófelület. A termoplasztikus gumi-elasztomer futófelület padlókímélő kerék, nyommentes, magas szállítási kényelmet biztosít, halk futású, alacsony a gördülési és fordulási ellenállása, és sokféle agresszív anyaggal szemben ellenálló. Szürke színű. A termoplasztikus gumi-elasztomer -20° C-tól +60° C-ig terjedő hőmérséklet-tartományban használható fel. Keménysége 85°±3° Shore A. Ez az alapanyag olajtartalmú, ezért érzékeny aljzatnál kontakt-elszíneződést okozhat.

Két komponensű tömörgumi futófelületű műszaki kerekek: A 2-komponensű tömör gumiból készült kerék, a Blickle kerekek “Blickle Comfort” kerék néven kerültek piacra. A tömörgumi abroncs nagyon padlókímélő, vibrációelnyelő és ellenáll sokféle agresszív anyagnak, azonban nem ellenálló az olajokkal szemben (lásd „Kémiai ellenállóság”, 36-37. oldal). Fekete színű. A „Blickle Comfort” 2-komponensű tömörgumi abroncs -30° C-tól +80° C-ig terjedő hőmérséklettartományban használható fel. Speciális felépítésének - a kemény abroncstalpnak (keménység 90° Shore A) és a nagy rugalmasságú futófelületnek (65°±4° Shore A) - köszönhetően nagyobb a teherbírása és csekélyebb az indítási és gördülési ellenállása, mint a tömörguminak, így igen magas szállítási kényelmet biztosít.

Szuper elasztikus tömörgumi futófelületű műszaki kerekek: A szuperelasztikus tömörgumi abroncs több komponensű futófelület. Az abroncstalp acéldróttal merevített kemény gumikeverékből áll, mely nagy terhelés esetén is biztosítja az abroncs fix rögzülését a felnin.A nagy rugalmasságú köztespárnának köszönhetően nagy terhelés és nagy sebesség mellett is garantálható az alacsony abroncshőmérséklet.A vastag, kopásálló futófelület óvja az abroncsot kerék a külső sérülésektől és hosszú élettartamot garantál. Ez az abroncs a speciális felépítése miatt különösen alkalmas a rendkívül mostoha körülmények közötti felhasználásra. Nagyon padlókímélő, vibrációelnyelő és ellenáll sokféle agresszív anyagnak, azonban nem ellenálló az olajokkal szemben. A szuperelasztikus tömörgumi -30° C-tól +80° C-ig terjedő hőmérséklet-tartományban, rövid ideig +100° C-ig használható fel.A legmagasabb szállítási kényelmet nyújtja és rossz padlóviszonyok esetén is csekély a gördülési ellenállása. A légtömlős gumiabroncsokkal szembeni előnye az, hogy defektmentes, nem igényel karbantartást, jó a stabilitása és a szerkezeti szilárdsága, precízen irányítható és kopásálló a futófelülete.A kerék-, ill. abroncsméretek terheletlen, új abroncsokra vonatkoznak és használat közben mind a szélesség, mind az átmérő valamelyest változhat.

Szilikongumis futófelületű műszaki kerekek: A hőálló szilikon elasztomer nagyon padlókímélő, nyommentes, kopásálló, nagy rugalmasságú, autoklávban használható kerék, ellenáll az öregedésnek, szagtalan, íztelen, fiziológiailag ártalmatlan és ellenáll sokféle agresszív anyagnak, ill. az UV-sugárzásnak. Azonban nem ellenálló az erős lúgokkal, a klórozott szénhidrogénekkel és az aromás szénhidrogénekkel szemben. A szilikon-elasztomer csak mérsékelt mechanikai tulajdonságokkal rendelkezik. Nagyon magas szállítási kényelmet biztosít és csekély a tartós alakváltozása. Fekete színű. A hőálló szilikon elasztomer -30° C-tól +250° C-ig terjedő hőmérséklet-tartományban használható fel. Keménysége 75°±4° Shore A.

Poliuretán futófelületű ipari kerekek: A fröccsöntött termoplasztikus poliuretán elasztomer (TPU), poliészter-poliol (PATH, POTH, FPU sorozat) vagy poliéter-poliol (FPTH sorozat), diizocianát és glikol alapú futófelület. Padlókímélő, vibrációelnyelő, nyommentes, kontakt elszíneződés-mentes, rendkívül kopásálló, elasztikus és ellenáll sokféle agresszív anyagnak, azonban korlátozott az ellenálló képessége a forró vízzel és a vízgőzzel szemben a kerék. Csekély a gördülési ellenállása. Sötétszürke színű.

A termoplasztikus poliuretán -30° C-tól +70° C-ig terjedő hőmérséklet-tartományban, rövid ideig +90° C-ig használható fel. +35° C fölötti környezeti hőmérséklet esetén csökken a teherbírása. Keménysége 92°± 3°, 94°± 3°, ill. 98°± 2° Shore A. A poliéter-poliolos kerekek (FPTH sorozat) hidrolízis-stabilak. A Blickle professzionális kerékgyártó vállalat terméke a Blickle Softhane® egy öntött poliuretán elasztomer, mely poliészter-poliol, diizocianát és glikol bázisra épül. Nagyon padlókímélő, vibrációelnyelő, nyommentes, kontakt elszíneződés-mentes kerék, rendkívül kopásálló, elasztikus és ellenáll sokféle agresszív anyagnak, ill. az UV-sugárzásnak, azonban nem ellenálló a forró vízzel, a vízgőzzel, a forró, nedves levegővel és az aromás oldószerekkel szemben. Nagyon magas szállítási kényelmet biztosít, alacsony a gördülési ellenállása, dinamikus terhelésnél csekély a felmelegedése. Zöld színű.

A Blickle Softhane® -30° C-tól +70° C-ig terjedő hőmérséklet-tartományban, rövid ideig +90° C-ig használható fel. -10° C alatti környezeti hőmérséklet esetén megnő az anyag merevsége. Keménysége 75°+5° Shore A. A Blickle Besthane® Soft egy öntött poliuretán elasztomer, mely poliéter-poliol, diizocianát és diol bázisra épül. Nagyon padlókímélő, nyommentes, kontakt elszíneződés-mentes, rendkívül kopásálló, elasztikus és ellenáll sokféle agresszív anyagnak, ill. az UV-sugárzásnak. Nagyon magas szállítási kényelmet biztosít, kivételesen alacsony a tartós alakváltozása, nagyon alacsony a gördülési ellenállása, dinamikus terhelésnél csekély a felmelegedése, hidrolízis-stabil és különösen alkalmas nagy (max. 16 km/h) sebességen történő felhasználásra. Kék színű.

A Blickle Besthane® Soft -30° C-tól +70° C-ig terjedő hőmérséklet-tartományban, rövid ideig +90° C-ig használható fel. Keménysége 75°+5° Shore A. A Blickle Besthane® Soft egy öntött poliuretán elasztomer, mely poliéter-poliol, diizocianát és diol bázisra épül. Nagyon padlókímélő, nyommentes, kontakt elszíneződés-mentes, rendkívül kopásálló, elasztikus és ellenáll sokféle agresszív anyagnak, ill. az UV-sugárzásnak (lásd „Kémiai ellenállóság”, 36-37. oldal). Nagyon magas szállítási kényelmet biztosít, kivételesen alacsony a tartós alakváltozása, nagyon alacsony a gördülési ellenállása, dinamikus terhelésnél csekély a felmelegedése, hidrolízis-stabil és különösen alkalmas nagy (max. 16 km/h) sebességen történő felhasználásra. Kék színű.

A Blickle Besthane® Soft -30° C-tól +70° C-ig terjedő hőmérséklet-tartományban, rövid ideig +90° C-ig használható fel. Keménysége 75°+5° Shore A. A Blickle Extrathane® egy öntött poliuretán elasztomer, mely poliészter-poliol, diizocianát és glikol bázisra épül. Padlókímélő, nyommentes, kontakt elszíneződés-mentes, rendkívül kopásálló, elasztikus és ellenáll sokféle agresszív anyagnak, ill. az UV-sugárzásnak, azonban nem ellenálló a forró vízzel, a vízgőzzel, a forró, nedves levegővel és az aromás oldószerekkel szemben. Kivételesen alacsony a tartós alakváltozása, alacsony a gördülési ellenállása, dinamikus terhelésnél csekély a felmelegedése. Világosbarna színű.

A Blickle Extrathane® -30° C-tól +70° C-ig terjedő hőmérséklet-tartományban, rövid ideig +90° C-ig használható fel. -10° C alatti környezeti hőmérséklet esetén megnő az anyag merevsége. Keménysége 92°±3° Shore A.

A Blickle Besthane® egy öntött poliuretán elasztomer, mely poliéter-poliol, diizocianát és diol bázisra épül. Padlókímélő, nyommentes, kontakt elszíneződés-mentes, rendkívül kopásálló, elasztikus és ellenáll sokféle agresszív anyagnak, ill. az UV-sugárzásnak (lásd „Kémiai ellenállóság”, 36-37. oldal). Kivételesen alacsony a tartós alakváltozása, nagyon alacsony a gördülési ellenállása, dinamikus terhelésnél csekély a felmelegedése, hidrolízis-stabil és különösen alkalmas nagy (max. 16 km/h) sebességen történő felhasználásra. Barna színű. A Blickle Besthane® -30° C-tól +70° C-ig terjedő hőmérséklet-tartományban, rövid ideig +90° C-ig használható fel. A keménysége 92°±3° Shore A.

Polypropilen futófelületű műszaki kerekek: A polipropilén egy termoplasztikus műanyag. Törésálló, nyommentes, kontakt elszíneződés-mentes, korrózióálló, szagtalan, íztelen, fiziológiailag ártalmatlan és ellenáll sokféle agresszív anyagnak, azonban nem ellenálló az erős oxidálószerekkel és halogén-hidrogénekkel szemben. Csekély a gördülési ellenállása és nedvességfelvétele gyakorlatilag nulla. Alifás és aromás szénhidrogénekben magasabb hőmérsékleten megduzzadhat. Natúr fehér színű. A polipropilén -20° C-tól +60° C-ig használható fel. +30° C fölötti környezeti hőmérséklet esetén csökken a teherbírása. Keménysége 60°±5° Shore D.

Phenol gyanta alapanyagú futófelülettel rendelkező műszaki kerekek: A fenolgyanta egy hőre keményedő műanyag. Statikailag igen nagy a terhelhetősége, korrózióálló, nagyobb termikus követelményeknek is eleget tesz és ellenáll sokféle agresszív anyagnak. Azonban nem ellenálló az erős savakkal és lúgokkal szemben.A fenolgyantából készült kerekek durva padlóhoz és akadályon való áthaladáshoz a fenolgyanták nagy kopása és korlátozott mechanikai ellenálló képessége miatt csak feltételesen alkalmasak. Színük fekete. A fenolgyanta -35° C-tól 260° C-ig terjedő hőmérséklet-tartományban, rövid ideig +300° C-ig használható fel. Keménysége 90°±3° Shore D.

Fém öntvény műszaki kerekek: Robusztus, lamellás DIN EN 1561 szerinti szürkeöntvény kerék EN-GJL-250 (GG 25) vagy DIN EN 1563 szerinti gömbgrafitos öntvény, extrém kopásálló, nagyon nagy a teherbírása, húzószilárdsága és keménysége széles hőmérséklettartományban is szinte állandó (-100° C-tól +300° C-ig), olajálló. Az öntvény -100° C-tól +600° C-ig használható fel. A siklócsapágyas kiviteleknél az öntvényben található grafit kihat az öntvényekre jellemző kényszerfutó tulajdonságra és csökkenti a korrózióra való hajlamot. Keménysége 180 - 220 HB. Nyomásérzékeny padlónál figyelembe kell venni a viszonylag nagy felületi nyomást.

Acél műszaki kerekek: Kifejezetten kerekek gyártására alkalmas nemesíthető acél, extrém nyomás- és kopásálló, extrém nagy a statikus és dinamikus teherbírása.A húzószilárdsága és keménysége széles hőmérséklet-tartományban szinte állandó, olajálló. Az acél -100° C-tól +600° C-ig használható fel. A keménysége 190 - 230 HB. Nyomásérzékeny padlónál figyelembe kell venni a viszonylag nagy felületi nyomást.

Itt megnézheted webshopunk teljes kerék, görgő kínálatát

Tartalomhoz tartozó címkék: Blog érdekességek