Adatvédelmi tájékoztató: A felhasználói élmény fokozása és a személyre szabott legjobb ajánlatok érdekében, valamint kényelmi illetve statisztikai célból weboldalunk  cookikat (sütiket) tárol a készülékén és webszervereken. Ezen adatok tárolásának módját a “Beállítások” feliratra kattintva tudja módosítani. Abban az esetben, ha hozzájárul a sütik használatához, kattintson az OK gombra. Részletesebb információ az "Adatvédelmi szabályzat" menüpontban található.

Hogyan tartsd karban a fűnyíród?

Mikor megveszünk egy drága, jó minőségű gépet, reméljük, hogy sokáig probléma mentesesen használhatjuk. Igen ám, de ezért tenni is kell, hiszen egy drága fűnyíró gépet sem egy-két idényre veszünk. Jó esetben sok-sok évig szeretnénk vele a kertet rendben tartani, ezért néhány karbantartási szabályt be kell tartanunk.

Külső elemek tisztítása: burkolat és kerekek

Az első, amire figyelmet kell fordítani, hogy a kerekeken és a borításon ne maradjon sár, illetőleg fűmaradvány. Ezt sokan sokféle képen oldják meg, vagy vödörrel és kefével vagy pedig a kerti locsolóval. Azonban mindenképp ügyelni kell arra, hogy a motort ne áztassuk el, mert az a gép meghibásodásához vezethet. 

Forgókések

A benzines fűnyíró esetében nem mindegy, hogy merre döntjük a gépet. Tilos előre fele dönteni vagy fejre állítani, mert az üzemanyag visszafolyik a porlasztóba és ekkor vagy füstölni fog a fűnyírónk vagy mehetünk beszerezni egy újat. 
Valaki csak szezon végén takarítja ki alaposan a késházat, viszont véleményem szerint az optimális, ha minden egyes használat után teljesen letakarítjuk a késeket és megszabadítjuk a késházat a rárakodott maradványoktól, ezzel elejét vehetve a rozsdásodásnak. Az elhasználódott, rozsdás, életlen késeket érdemes cserélni, ebben a gyártók vagy szakkereskedések lesznek segítségünkre. A kicsorbult kések viszont könnyedén megélezhetők otthon ráspollyal vagy csiszolókővel.

Ennél a metódusnál fontos, hogy a kés mindkét oldala egyforma súlyú és méretű legyen, ha nem, a nagy sebességű forgásnál a kés nem tökéletes ívet ír le, ezáltal a kések, a ház és a csapágy komoly sérülésnek van kitéve.

Azonban, ha nem értünk hozzá, akkor segítségünkre vannak a szakszervizek, ahol ezen problémát gyorsan orvosolják. 

Tanácsos minden 5-6 alkalom után megélezi a fűnyíró vágókéseit, ugyanis a tompa kés tépi, szakítja a füvet. Ez egy újonnan beültetett gyepen kitépheti a még nem eléggé begyökeresedett fűszálakat, egy már esős szép zöld pázsit esetén pedig roncsolja a fűszál felső pár milliméterét, amely elszáradással jár, így esztétikailag sem lesz szép látvány a pázsitunk. Ideális esetben természetesen mindig úgy rakjuk el a szerszámot, hogy az meg van tisztítva, a pengéje pedig megélezve várja a következő használatot.

Benzines fűnyírók karbantartása

A mai korszerű gépek szinte mindegyike négyütemű benzinmotorral szerelt, azon meggondolásból, hogy ezek megbízhatóbbak, erősebbek, könnyebben indíthatók és környezetkímélőbbek. 
A kétütemű társaikkal ellentétben már nem keverékekkel üzemelnek, hanem elegendő a benzin. 

Tisztítási metódusa ugyanúgy, mint az elektromos változat esetén a burkolat eltávolításával kezdődik. A véletlen elindulás kiküszöbölése érdekében eltávolítjuk a gyertyapipát a gyertyáról, majd megtisztítjuk a motort a rárakódott szennyeződésektől. 
A gyertya épségének megvizsgálásával információt kapunk a motor műszaki állapotáról illetőleg az optimális működésről. 

A gyertya pólusainak őzbarna színe a motor ideális üzemanyagmennyiség fogyasztását jelenti. A fekete, kormos szín nem megfelelő égést sejtet, amely utalhat a motor kopására, de arra is, hogy túl sok az üzemanyag. A pólusok fehéres színe túl kevés üzemanyagot jelent. 

A benzines fűnyírók esetében tanácsos a légszűrők tisztaságát is figyelemmel kísérni. Papírszűrő esetén csupán újra kell cserélni a régi, elhasználódott darabot. A szivacsos változatot nem kell minden estben lecserélni, csupán elegendő egy szappanos vizes tisztítás. Száradás után egy csepp olaj eloszlatásával a szűrőnek növelhetjük a pormegkötő képességét, továbbá ezzel javítható a motor élettartama is. 

Milyen hibákat ne kövess el a benzinnel

Soha nem szabad benne hagyni az üzemanyagot télire. Érdemes a szezon végén az utolsó használat alkalmával kijáratni a motorból az utolsó csepp benzint is lefulladásig. Ugyanis ha benzin marad a fűnyíróban, a hosszú állás folyamán a benzinből kiválik egy anyag, melyet a beindítás alkalmával beszippant a karburátor és eltömíti a mikrofuratokat, így máris vihetjük a szakszervizbe a fűnyírónkat. 

A benzin tárolásának is megvannak a kellő szabályai, ezeknek nem betartásával szintén jelentős károkat okozhatunk a drága gépünkben. A nem megfelelő, gyengébb műanyag kannákból a benzin kioldja a műanyag egyes részeit és mikor beleöntjük a fűnyíróba az meghibásodást okoz a karburátorban. 
A fém kannákkal hasonlóan ez a helyzet, ott a műanyag helyett a később megjelenő rozsda rakódhat le. 

Az olajról se feledkezzünk meg

A négyütemű motorokkal működtetett modellekbe a kétüteműektől eltérően már nem benzinbe öntjük az olajat, hanem külön olajtartályba. A motor kenése szempontjából lényeges az olaj mennyisége és minősége, a nem megfelelő minőségű olaj használata a motor besüléséhez vezet. Az olajszint rendszeres ellenőrzése sem hanyagolható el. Lehetőség szerint utántöltéskor ugyanazon típusú és márkájú olajat használjunk mindig. 

Az olaj mennyiségének után követése mellett fontos momentum a használt minőség is. A fűnyíróhoz tartozó gépkönyv tartalmazza, hogy milyen típusú olajat kell használni az adott gép esetén. 
Az olajcserét új fűnyíró esetén néhány munkaóra után, később ritkábban de a megadott munkaóraszám lejárta után, illetve legalább évente kell teljes olajcserét végeznünk. Az olajcsere vagy a leeresztő csavar segítségével végezhető el vagy bizonyos modellek esetében szerviz készlettel lehetőség van a fáradt olaj kiszivattyúzására.

Benzines fűnyíró kínálatunk, nézz szét termékeink között!