1995-től kezdek elterjedni a motoros csomagtérzárak és hamar kiszorították a hagyományos, bowdenes megoldásokat. Kényelmi funkciót látnak el, egyrészt közvetlenül kívülről nyitva a csomagtérfedelet elég egy mikrokapcsolót megnyomni (nem kell a beragadó, télen befagyott mechanikus gombbal harcolni), másrészt egyszerűvé tették az utastérből történő kinyitást. Elég kapcsolót nyomni, nem kell bowdenes kallantyút működtetni, bár valljuk be, az sem túl nagy fáradtság…
Az elektromos zármozgatás elegánsabb, de a meghibásodásra ugyanúgy hajlamos, mint a bowdenes, vagy rudazatos zárszerkezetek.
Itt maga a motor a gyenge pont. Ez általában egy műanyag fogaskerekes áttételen átmozgatja a bowdenrudat, a helyretolást pedig spirál-lemezrugó végzi. Ha tehát meghibásodik, hiába nyomkodjuk a kapcsolókat, a csomagtér zárva marad. Jó esetben van külső kulcsnyílás, amelyek közvetlenül (bár kicsit problémásabban) nyitható a csomagtartó, ha nincs, akkor csak a szerelő segíthet, akinek belülről kell megközelíteni a rossz zárat.
A mozgatómotor cseréjéhez le kell szerelni a csomagtérajtó kárpitját, lehúzni az elektromos csatlakozót, majd kiszerelni a teljes zárhidat, amelyre a Volkswagen Passat esetében például rászerelték a rendszámtábla-világítás elemeit is. A javítás időigénye 1 óra, a költség alkatrésszel együtt 20 000 Ft körüli – természetesen műhelytől függően.