Adatvédelmi tájékoztató: A felhasználói élmény fokozása és a személyre szabott legjobb ajánlatok érdekében, valamint kényelmi illetve statisztikai célból weboldalunk  cookikat (sütiket) tárol a készülékén és webszervereken. Ezen adatok tárolásának módját a “Beállítások” feliratra kattintva tudja módosítani. Abban az esetben, ha hozzájárul a sütik használatához, kattintson az OK gombra. Részletesebb információ az "Adatvédelmi szabályzat" menüpontban található.

Menü

Benzines láncfűrészek

Benzines láncfűrészek széles választékát találja a SzerszamKell online barkácsáruházban, olyan ismert márkák mint Einhell, Makita, Fieldmann, Al-ko, Defort. Minőségi Briggs&Stratton motoros fűnyirók érvényes akár 3 év Magyarországi garanciával! Mindent egy helyen megvásárolhat ami a benzines láncfűrészhez kell, mint lánckenő olaj, kétütemű motorolaj a keverékhez, lánc, fülvédő, védőszemüveg. Országos házhoz szállítás, hatalmas raktárkészlet, kedvező árak...

Rendezés:
Rendelésre 2-3 napon belül
8.255 Ft

Néhány hasznos tudnivaló a benzines láncfűrészek használatáról és karbantartásáról

A benzines láncfűrészek kétütemű robbanó benzinmotorral vannak szerelve, ennek okán a motort kenő olaj adagolása az üzemanyaggal összekeverve történik. Ez motor tipusoknént és márkánként eltérő lehet. Például egyes Einhell benzines láncfűrészeknél 1:36 mig a Makita benzines láncfűrészek egyes modelljeinél 1:43 az olaj és benzin keverési aránya. A pontos keverési arány a láncfűrész használati útmutatójában van. Ezt mindig figyelmesen olvassa át és tartsa be! A keveréket ne keverje be előre, külön tárolja a 95-ös ólommentes benzint és a kétütemű motorolajat, majd használat előtt keverjen be annyi mennyiséget amit néhány héten belül el is használ. A keverék idővel megromlik, egy hónap után ki kell önteni a bekevert üzemanyagot, azt már a láncfűrészbe beönteni nem szabad mert károsodáshoz vezethet. A keveréket minden esetben ki kell járatni a benzin motoros láncfűrészekből, mielőtt hosszabb időre használaton kivül helyezné. A keverék károsodást okoz a motorban ha hosszan benne áll és nem fog elindulni a következő szezon kezdetével. A láncfűrészek láncfeszességét mindig ellenőrizze. Akkor optimális ha kb 5-7 mm-et el tudja húzni a láncvezetőtől. A túl feszes és túl laza lánc sem megfelelő! Benzines láncfűrészt mindig körültekintően a megfelelő védőfelszereléssel (fülvédő, arcvédő rostély, szemüveg, kesztyű) használja, rendkivül vesélyes szerszám!

Praktikus láncfűrész a modern háztartásban

Már megint szólt a szomszéd, hogy egy fa ága átlóg az ő kertjébe? Néhány kerti fa ágai túl hosszúak és akadályozzák a fa egészséges növekedését? Össze kéne vágni a tűzifát idénre? Ezekkel a dolgokkal te is szembesülsz minden évben, ha egy kertes házban élsz és bizony igen idegesítők lehetnek, ha nincs megfelelő eszközöd a megoldásukra. Egy minőségi láncfűrész mindhárom problémát megoldja és nem is kell órákat töltened azzal, hogy kéziszerszámok segítségével akarnád megoldani ezeket a feladatokat. Webáruházunk hatalmas választékkal rendelkezik a legjobb láncfűrészekből, amelyek között egyaránt találhatsz elektromos és benzinmotoros kivitelezést is. Sokan nem tudják, hogy melyiket válasszák. Az igazság az, hogy ha házon belül és házon kívül is dolgozni szeretnénk vele, akkor célszerű lehet egy jó elektromos fűrészt választani, amelynek minősége már egészen megközelíti egy valódi benzinmotoros fűrészét.

Viszont ahol az áramellátás nem megoldható, ott inkább csak a benzinmotorosok jönnek szóba, mivel külön áramfejlesztőt ezért senki sem visz ki szívesen a semmi közepére. Bármelyik eset is álljon fenn, webáruházunkban találsz megfelelő láncfűrész minden feladatra. Modern gépeink rendkívül hatásos láncfékkel, megugrás-gátlóval, kézvédelemmel rendelkeznek, tehát a munka biztonságos és hatékony. Egy jó láncfűrész a profik számára manapság elengedhetetlen. A fatörzsek, a tűzifa feldarabolása fáradságos és időt rabló munka, ha nem jó eszközzel végezzük ezeket a munkálatokat. Egy minőségi láncfűrésszel te is akár órákat is spórolhatsz ilyen esetekben. A kerti fák gondozásánál is jó hasznát lehet venni a hatékony gépnek, sőt a durvább famunkáknál nem is kérdés, hogy a láncfűrészért fogunk nyúlni. Einhell, Fieldmann és Bort fűrészeinket előszeretettel ajánljuk a számodra is. Sok közülük elérhető elektromos és benzinmotoros kivitelben is, tehát megtalálhatod könnyedén azt, ami a te igényeidet a legjobban kielégíti majd. Nem kell többé aggódnod a hosszú ágak és a szomszédok miatt. Pár perc alatt megnyesheted még a legmakacsabb ágakat is láncfűrészeinkkel. Ismerd meg termékeinket webáruházunkban!

Benzines láncfűrész részletekbe menően

A láncfűrész gépeket nem a folyamatos kerti alkalmazásra vásárolják, ezek az erőteljes, robosztus eszközök az őszi-téli idénymunka eszközei, mikor eljön az ideje a kertek rendbetételének, beteg ágak levágásának, az erdei fakitermelésnek és nem utolsó sorban a tűzifa felaprításának. 

Elektromos vs. benzines láncfűrész

Ahhoz, hogy teljes képünk legyen a láncfűrész gépről egészen a „kályhától”  kell induljunk. Ez pedig a csoportosítás. Tudni érdemes mielőtt nagyon belemerülnék a láncfűrészek világába, hogy vannak hobbi célú alkalmazásra gyártott fűrészgépek és vannak a ipari alkalmazásban, mint pl. fakitermelésben használatos, már jóval komolyabb specifikációkkal rendelkező változatok. A magasabb értékeken kívül még további megkülönböztetésként szolgál, hogy a benzines láncfűrész gépek használatosak ipari célra, míg a villanymotorost inkább a házkörüli munkákban részesítik előnyben. 
Tény és való, hogy a villamos kivitelt egyszerűbb működtetni és igénytelenebbnek is mondhatók, viszont működésükhöz elengedhetetlen a kiépített elektromos hálózat megléte, így evidens, hogy ez a típus nem jelent opciót a fakitermelésben, így ott csak a benzines láncfűrész jöhet szóba. 
A fordított helyzet sem lenne igazán optimális, hiszen a hobbikerti használatnál a robbanómotorral járó elkerülhetetlen nehézségek, mint a gyakori indulási probléma, nagy zaj és tűzveszély és ezzel egyetemben az elektromos hálózat közelsége és a kisebb súly az elektromos láncfűrész használata mellett szólnak. 

A láncfűrész működése

Elengedhetetlen, hogy még ha nem is leszünk szerelői ennek a gépnek, picit alaposabban megismerjük felépítésével és, hogy későbbi használatuk és karbantartásuk egyszerűbb legyen. 
A láncfűrész oldalán foglal helyet a motor kimenő tengelyének végén a 6-8 fogú lánckerék, ez felelős a lánchajtásért.  A lánckerék előtti vezetőtüskékre van a vezetősín rögzítve, amely a lánc futása véget fontos. A vezetősín peremén horony található, ebben fut a vágószemekből álló lánc.  A vezetősín csúcsán a fordítókerék közreműködésével fordul meg a lánc. Ezek nem teljes egészében láthatók, csupán fogaik látszanak ki. 
A láncok hosszú idejű optimális működése megköveteli a megfelelő mennyiségű kenőolaj meglétét, ugyanis a lánc a vezetősínen körbefutva erős súrlódásnak van kitéve, ezért szükséges a megfelelő és folyamatos kenés. Erre a mai korszerű gépeknél nem kell külön figyelmet fordítani, mert a láncfűrész önműködően gondoskodik a lánc olajozásáról. 

Megfelelő, biztonságos használat

A fakivágás, faaprítás igen nagy odafigyelést és kétségtelen hogy jó fizikumot igényel. Azonban veszélyes munkagép lévén még így is előfordulhatnak véletlen balesetek, ezért nem árt még inkább tudatosítani, hogy a fűrészelés megkezdése előtt a gép mindkét fogantyúját jó erősen meg kell markolni és stabil munkaállásba kell helyezkedni. Az elektromos láncfűrész esetében egy indítógomb hozza a gépezetet működésbe. A benzines láncfűrész gépnél a robbanómotor beindításával még nem fut a lánc, csak a markolaton lévő kapcsolóval hozható mozgásba. 
A balesetek megelőzése véget a benzines láncfűrész lánca csak addig van mozgásban, amíg a kapcsolót el nem engedjük. A gomb elengedésével a motor azonnal leállítja a gépet. 
Alapesetben a benzines láncfűrészt farönkök darabolására szolgál. Ehhez először a fűrészház homloklapján megtalálható rönktámaszt kell a fának feszíteni.
Előtolás közben a hátsó fogantyút finoman emeljük. Ha a benzines fűrészgép fordulatszáma jelentős mértékben visszaesik, érdemes az előtolás mértékét csökkenteni, mert ez esetben a lánc felforrósodhat és károsodhat. Számításba kell venni azt a eshetőséget is, hogy a benzines fűrészgép lánca megakadhat, ilyen esetben a gép hirtelen a fatörzs felé húzódhat. Ennek kiküszöbölésére való a jól felhelyezett rönktámasz.
Előfordulhat, hogy a lánc teljesen beszorul, ekkor a motor leállítása után tudjuk csak azt kiszabadítani feszítőék segítségével, melyet a vágásban kell ütni. Némely esetben szükséges, hogy a vágás a fűrészlap felső részével történjen, ezen esetekben számításba kell venni, hogy a beakadás esetén a láncfűrész a kezelő irányába fog mozdulni. Itt már a rönktámasz nem ad biztonságot.
Ami még a fűrészelés során bekövetkezhet, az a visszavágás jelensége. Ez akkor következhet be, ha a benzines láncfűrész sin csúcsának a vége a fához vagy kemény tárgyhoz ütődik. Ez azért nagyon veszélyes, mert a kezelő személyt is elérheti a lánc a visszavágás következtében.
A gyártók igyekeznek ezen jelenség bekövetkezésének lehetőségét megfelelő kialakításokkal csökkenteni, azonban teljes mértékben nem tudják kizárni, így a gépet használó személynek kell nagy óvatossággal és körültekintéssel lennie a baleset elkerülése érdekében. Ehhez szükséges a megfelelő elővigyázatossági szabályok betartása.
Léteznek olyan láncok és vezetősínek, melyek kialakításából adódóan visszavágásmentesek vagy legalábbis kisebb mértékben visszavágás veszélyesek, de kétségtelen, hogy a legcélravezetőbb, ha magát ezt a metódust kerüljük el. Ennek módja, ha megfelelően, stabilan két kézzel tartjuk a benzines láncfűrész gépünket és nem a csúccsal próbálunk meg fűrészelni.
További szabály, hogy ne próbáljunk több ágat egyszerre átvágni, kerüljük a vállmagasság feletti munkameneteket, ne használjuk a láncfűrész létrán állva és nem utolsó sorban ne hajoljunk túlságosan előre, ha fűrészelünk a géppel.
A fűrészelési munkán túlmenően gyakorlott felhasználók alkalmazzák a fűrészgépeket más egyéb feladatra is. Ám ezek pontosan olyan munkamenetek, amelyeket pont az előbb taglalt módón, sin csúccsal végzendők, ezek a beszúrás és a hosszvágás. A feladat jellegéből adódóan ezen munkafolyamatok végzése közben a rönktámasz használata itt nem megoldott, ezért fenn áll mind a visszaütés, mind a visszavágás veszélye. Pontosan ezért,  csak szakavatott kezek, visszavágásmentes lánccal végzik ezeket a feladatokat.

A vékonyabb fa fűrészelése egyáltalán nem jelent nagyobb biztonságot, sőt még nagyobb körültekintéssel kell végezni a fűrészelést, ugyanis nem elegendő a súlya a stabil álláshoz. Ezen esetek megkívánják más segédeszközök, mint a szíj vagy a kötél használatát. Segítségükkel a bakhoz stabilan rögzíthető a fűrészelni kívánt munkadarab.
Olykor kisebb ágak fűrészelése a feladat, de előfordul, hogy egy egész fát kell kidönteni. Egy fa kivágása nem az egyszerű feladatok közé tartozik, így ennek is megvannak a szabályai. Első lépésként a fa megfelelő dőlésszögét kell megválasztani a környezethez mérten. Azután gondoskodni kell a fakivágást végző személy akadálymentes eltávozásáról, ami hátrafele történik 45°bezáró szögben.
A fa dőlési oldalán, a talajhoz a lehető legközelebb készítünk a benzines láncfűrész segítségével egy bevágást a törzs 1/3-ig, amelyet tovább bővítünk 45°nyílású ékre. A dőlési oldallal szemben, feljebb picit a másik vágástól vízszintesen bevágjuk a törzset, úgy hogy az 1/10 maradjon meg. a megmaradt részt nevezik törzsbetétnek, melyet nem szabad átvágni, mert akkor a fa nem az ellenőrzött módón fog eldőlni. A fa kidöntése ékek beütésével történik.

Milyen a kifogástalan állapotú benzines láncfűrész?

Az egyik tényező a balesetmentes fűrészelés kapcsán a benzines láncfűrész gépet kezelő személy óvatossága és folyamatos odafigyelése. Azonban a balesetek elkerülése érdekében ez vajmi kevés, ha a használni kívánt gépünk nem megfelelő állapotú. Ezen belül is a legtöbb odafigyelést a benzines láncfűrész lánca igényli.
Ahhoz, hogy a fém fémen való futása ne járjon a kelleténél több hőtermeléssel, a súrlódást csillapítására van szükség, melyet megfelelő kenőanyag használatával érhető el.
A korszerű benzines láncfűrészek már automatán végzik ezt a metódust, a kenőanyag számára kialakított tartályból, mely a könnyen követhetőség érdekében szintjelzővel ellátott. Azt, hogy az adott gép melyik típusú olajjal funkcionál a legoptimálisabban a gyártó a kezelési útmutatóban tájékoztatást ad.
A benzines láncfűrész láncának tekintetében további elvárás a jó vágóképesség. Ezért a láncoknak megfelelő feszítéssel kell rendelkezniük, továbbá megfelelő élesek kell, hogy legyenek.
A nem megfelelő éllel rendelkező lánc élezése hozzáértést igényel. Az élezés kivitelezését a profi gépek útmutatói részletesen tartalmazzák. A láncok megélezése erre a célra készült gömbölyű-és lapos reszelővel történik, mert ezek alkalmasak a 30°-os vágóél és a 85°-os homlokszög kialakítására.
A reszelés lehetőséget ad a vágási élesség kialakításán kívül, a vágási mélység létrehozására is.
Ha a reszelésnél a lánctagok nem egyformán kerülnek kialakításra, abban az esetben számíthatunk a lánc megakadására, elszakadására. Ezért jelentőségteljes, hogy a munkát mindien körülmények között a legkopottabb láncszemmel kell kezdeni és a többit ehhez igazítani. Az élezést szaküzletekben kapható különféle sablonok és erre a célra készült készülék is segítik. A művelet befejező része a lánc olajjal való megtisztítása a fémdaraboktól.
Az alkalmankénti felhasználásra vásárolt benzines láncfűrész láncának élezésével nem érdemes bajlódni, egyszerűbb a szakszervizekre bízni.
Fentebb már utalásra került, hogy meghatározó a lánc élessége mellett a feszesség is. Működés közben a keletkezett hő kitágítja a benzines láncfűrész láncát, melynek következtében nem feszül a vezetősínre és lógni fog. Láncfeszítéssel ez korrigálható.
A fűrészelés befejeztével, azonban mindenképp szükség van a lánc lazítására, ugyanis ha a lánc kihűl, összehúzódás történik és a hajtótengelyben és a csapágyazásban feszülések keletkeznek.
A benzines láncfűrész gépet, ha tompa vagy laza lánccal használják, az nem csak a vágási teljesítményében veti vissza, de felettébb veszélyes is lehet, ugyanis emelkedik a visszavágásnak az esélye is. Ez együtt jár a vezetősín kopásával is, ami a hosszmélység csökkenését is jelenti egyetemben. Kiváltképp ez az alsó leginkább használt részt érinti valamint a csúcsnál, átfordulásnál.
Kulcsfontosságú a horony és a vezetősín hajtásoldali végén helyet foglalófuratok és vájatok tisztán tartása.

Kopás történhet még a hajtókeréknél is. Az, hogy az optimális működés mellett mekkora kopás fogadható el, azt a kezelési útmutatóban erre vonatkozóan a gyártó információval szolgál.
Viszont, ha erre vonatkozóan nincsen adatunk, bevett szabály, hogy két lánc elhasználódását követően a hajtókereket is cserélni kell. Ez egyes típusok esetében speciális célszerszámot igényel, de vannak esetek mikor a cserét csak szervizben tudják elvégezni.
Mint már említésre került a benzines láncfűrészgépek veszélyes mivolta, azonban az elektromos változatoknál még vannak egy súlyosbító tényezők is, mely szerint ezeknek a fűrészgépeknek a használata tilos nedves időben, mert ezek a modellek nem védettek a nedvesség ellen. Illetőleg még ott a vezeték átvágásának is a veszélye.